07 Apr
07Apr

בני זוג רבים חותמים על הסכם ממון. הסכם ממון זו לא מילה גסה ובימינו אנו רואים כי זוגות רבים חותמים על הסכם ממון בכדי להסדיר את יחסיהם הממוניים בזמן פרידה או גירושין.

הבעיה מתחילה, שההסכם נחתם ע"י צד אחד שלא בדק את ההסכם באופן מקצועי. לרוב, הוא עושה קריאה או שניים וחותם עליו בעיוורון מלא.  

לאחרונה הגיעה לפתחי, אישה שביקשה להתגרש מבעלה והראתה לי את הסכם הממון עליו היא חתומה.

מעיון בהסכם, נאלצתי לסבר את אוזניה של האישה כי החתימה על ההסכם הותירה אותה בלי כלום למעט מזונות ילדים אשר נקבעו מראש. האם זה יעלה על הדעת?!

האישה פרצה בבכי, ולא האמינה כי 12 שנים היא נשואה לבעלה והיא עתידה לפרק את מערכת היחסים בניהם כאשר לא יוותר בידה דבר.

חוק החוזים קובע כי הסכם שנחתם בהסכמה מלאה הוא הסכם שיש לכבדו ובענייננו, הסכמי ממון הם הסכמים לכל דבר ועניין יש לכבדם, והדרך לבטלם רצופה מהמורות.

חוק יחסי ממון בין בני-זוג, הנו החוק אשר מסדיר את היחסים הכספיים שיחולו בין בני זוג במקרה של גירושין או פטירה לפיו במצב זה, כל צד זכאי למחצית מהזכויות (והחובות) שצברו בני הזוג בחייהם המשותפים (50%). הסכם ממון הנו הדרך להסדיר את חלוקת הרכוש באופן שונה מזה הקבוע בחוק במקרה של פרידה ו/או גירושין- על פי רצון הצדדים. 

והנה, הבינה האישה כי חרף ההבטחות של בעלה, נותרה היא ללא כלום, משום שחתמה על ההסכם שהיא עיוורת מאהבה, בהריון ונפלה בתמימותה להבטחות של בעלה ועורכי דינו שאמרו לה שהכול יהיה בסדר.

הפגישה עמי גרמה לה להבין כי מצפה לנו יחד מלחמה משפטית לא פשוטה כלל והחתימה על הסכם ממון ללא ייצוג ו/או ייעוץ משפטי מעו"ד העוסק בתחום הייתה טעות!

זכרו, לכל חתימה שלכם יש משמעות- גם על הסכמי ממון.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.